Thursday 20 March 2014

Cerita Aku : ADIK AKU MENIPU??


Sekarang nak hujung bulan. So aku kena berjimat duit sebelum dapat gaji ataupun claim. Bulan ni aku banyak habiskan duit untuk adik-adik aku. Banyak gila kot. Dan kebetulan adik aku nombor dua duduk sekali dengan aku. So, belanja aku banyak sebab nak kena bagi dia makan juga dekat rumah dan kata aku "simpan duit tau, jangan beli merapu-rapu".

Tapi yang aku geramnya, dia boleh beli macam-macam ikut suka hati dia dan bila aku fikir benda tu tak perlu beli kot. Contoh : dia beli muffin, kacang-kacang, burger, coklat dan entah apa-apa lagi. Plus, dekat rumah ada beras, lauk, maggi. Dan bagi aku, serius dia tak perlu nak beli semua benda-benda merapu tu.

Dan semalam, aku tak sempat nak buktikan. Sebab bila aku nak cek phone dia, dia offkan sewaktu dia pergi bilik air. Dia sedang bermessage. Aku tak tahu dia top up or tak. Sebab phone dia lama dah dia tak pakai. Aku tanya dia, dia top up ke? (aku taknak dia membazir dengan keadaan aku terdesak takda duit) Dia cakap tak lah. Dia dapat bonus. Aku pun, eh tak top up pun boleh pakai lagi ke? Dia cakap phone dia tu UNI punya. UOX pax. Hurm malam ni aku nak cek. Pagi sebelum aku nak pergi kerja aku nak cek, tapi tindih bawah tangan dia lah pula. Entah kenapa aku rasa tak percaya dekat dia. Sebab, dia macam berusaha nak meyakinkan aku yang dia tak bohong. Kalau aku nak bohong, aku akan berusaha untuk yakinkan orang yang aku tak bohong. Kalau aku tak bohong, aku akan cakap "lantak kau lah percaya ke tak". Kan? Kan? Selalunya situasinya macam ni kan? Sebab memang cara aku fikir macam tu.

No comments:

Post a Comment