Wednesday 5 March 2014

Cerita Aku : CERITA ADIK AKU NOMBOR DUA LAGI


 Hari itu dia tinggal dengan Pak Jang. Pak Jang ni kenalan mak di tempat kerja. So, nak memudahkan cerita, mak menceritakan pada dia tentang adik aku. Kisah silam dia lah. Dia kesian kot tengok adik aku ni. Tak ada siapa sudi nak terima dia. 

Tapi hari ini, mak tergesa-gesa nak suruh dia datang KL duduk dengan aku. Tanpa BERBICANG dengan aku dulu!!! Aku jadi geram. Kata mak, Pak Jang dah tak sanggup nak bela dia. Sebab perangai dia lain. Macam-macam dia buat hal. Kenapa adik aku woiii, apa masalah ko sebenarnya nie. Ko nak apalah. Boleh tak jadi matang sikit. Umur dah tua, perangai macam budak-budak je gaya.

Dan kebetulan, dia bukan ada phone pun nak contact ngan aku kalau dia sampai KL. Entah macam  mana lah mak aku boleh lepas macam tu saja tanpa bertanya dia tau ke tak nombor phone aku? Entah kenapa aku macam terasa sangat. Macam mak nak lepaskan tanggungjawab dia bagi dekat aku. Biar aku yang tanggung sorang. Aku sedih, aku nak menangis. Cerita dekat adik aku yang sorang tu, aku tak rasa dia langsung boleh membantu. So, semua ni aku pendam. Aku tak ada tempat nak bercerita. Yang nak dengar cerita aku. Cerita keluarga aku, takkan aku nak cerita kot. Kat blog ni sekurang-kurangnya orang tak tahu siapa itu aku.

Abah dah memang tak nak langsung terima dia. Langsung tiada peluang kedua. Tapi bagi aku, dengan perangai dia macam ni, peluang memang tak adalah. Tunggu dan lihat je malam ni. Dahlah dia pergi beli tiket sendiri. Entah macam mana dia sampai KL dan pukul berapa dia sampai

No comments:

Post a Comment