Monday 10 February 2014

Cerita Aku : AKU TAK SUKALAH


Past Tense Hari Sabtu
Entah kenapa aku tak suka benar dengan office mate aku yang bernama Kak U...entah kenapa setiap tindakan dia, kata-kata dia, buat aku jadi menyampah. Ada maksud tersirat yang budak-budak umur 3 tahun pun tahu maksud dia cakap tu. Tak tahulah kalau aku terlebih buruk sangka kan. Huhuhu...

Yes, aku dah dinaikkan jawatan (actually, bukan naik tapi berubah), aku tahu kerja aku bukan macam biasa2 masa aku contract dulu2 tu. Aku tahu aku perlu lebih untuk bertanggungjawab dengan jawatan baru aku sekarang. Tapi aku rasa tak payahlah kot nak bangkitkan jawatan aku kot. Macam menyampah pun ada. Disebabkan kegeraman aku tak dapat nak dibendung, aku pun perli lah balik dia pun kena promote. Mestilah lagi bertanggungjawab. Aku tahu dia terasa, tapi ada aku kisah. Nak perli (tak tahulah sebenarnya dia tak perli pun. Aku terlebih sensitif kot) pun, pada-padalah. Aku tahu tanggungjawab aku. Dan satu lagi benda yang aku tak berapa suka dia juga, cakap banyak dan sesetengah yang aku tak percaya tu aku consider dia menipu. Kihkihkih......

Dia cakap kena belajar untuk menjadi back up orang lain if orang lain ada hal. Senang...but then, kenapa nama aku je naik???? Nama dia, sipi-sipi jea dia bagi kena tempias. Heh (-_-);
Mestilah aku faham kan maksud tu kan. Sedangkan masa aku contract pun aku kerja bukan main mengalahkan orang permanent jea gayanya kan. Kelemahan aku yang satu nie, aku tak reti nak melepaskan apa yang terbuku dalam hati aku kepada insan bernama manusia nie. Aku jadi lemah. Suara aku pula macam ketul emas tersangkut kat tekak ni. Aduhai Aku tu, kesian benar. Sebab tu bila nak marah, terasa macam lahar, tapi tulah, laharnya terasa atas tulisan jea. Mulut aku tak berapa nak lahar ni. Cili sikit-sikit tu adalah....heh

So betullah kata kartun kat atas tu, "So come up with something that I can accept"   (@_@);

No comments:

Post a Comment