Saturday 8 February 2014

Cerita Aku : Dear Diary~



Dear Diary~

Untuk mereka yang terjumpa blog aku, ini diari aku. Diari ini sebenarnya aku tak harap orang jumpa. Sebab cerita ini, hanya aku dari sisi aku yang ada Qarin, syaitan dan juga hati. Hati aku yang kadang-kadang lebih kuat mengalahkan Si Raja Otak. Cerita yang aku cerita adalah cerita sebenar aku. Kenapa cerita dekat blog? Gila ke?

Herm, tak gila hanya aku ini orangnya banyak berahsia. Aku tak mahu orang lain tahu dan kenal aku itu siapa. Aku tak mahu, persepsi pandangan manusia yang agak menyakitkan si Hati aku ini. Aku orangnya yang lemas dengan pandangan manusia yang kadang-kadang tak mampu aku nak elak. Kalau tulis diari buku aku, orang akan baca, terbaca atau mencuri baca. Dan pandangan mereka terus berubah setelah melihat tulisan aku.

Aku walaupun berpakaian agak sopan santan, tapi hati aku tak lah muslimah mana pon. Ada sisi surut dan pasangnya iman. Ada sisi jatuh dan bangunnya diri aku. Dan yang pasti, aku tak nak orang yang kenal aku tu tahu apa hati aku tulis dan cakap.

So,
Maaf kepada sesiapa yang terbaca blog aku yang agak tak beriman ni ya. Sebab, aku nak meluah perasaan pada benda lain setelah Allah. Sebab manusia perlu meluah. Dan aku suka pada tulisan aku yang sisi jahat ini meluah, sebab aku akan cuba membaiki diri aku menjadi, yah the good one. The good one yang manusia respect kat dunia ini.

No comments:

Post a Comment