Sunday 9 February 2014

Cerita Aku : Birthday Akan Datang


Bangun tidur dan pagi tadi aku dapat satu SMS yang mengatakan HAPPY BIRTHDAY!!! Hahahaha....birthday aku dah yang ke 25. Aku sudah menginjak tua. Badan sudah berkata, aku sudah tua. Dan aku sure benda satu ni, adik aku akan berbuat sesuatu pada aku macam baling tepung, lumur bedak kasi "cantik".

Dan baru-baru ini, aku kan telah mengenakan adik aku si L dengan sesuatu yang aku rasa beliau tak boleh terima. Iaitu melumur beliau dengan kek coklat hasil cebisan terakhir kami masak semasa beliau sedang nyenyak tidur. Kahkahkah...padan muka dia. Sebenarnya, bulan 2 bukanlah hari lahir dia, dia punya bulan 6. Tapi bila dia terkena, mula-mula dia nak marah, "kenapa buat dia macam tu". Tapi setelah aku wish happy birthday, terus dia tak jadi marah. Ini memang kesan manusia. Psikologi manusia.

Dan aku pasti, adik aku mesti suka aku boleh call dia dan cakap lama-lama. Benda aku tak suka cakap lama-lama dalam phone sampai telinga pun menjadi panas. Sampai otak aku pun dah mula sakit-sakit. Mungkin sebab aku tak suka bergayut so aku boleh sedar dan rasa yang sebenarnya gelombang telefon tu boleh buat manusia rasa nak mati. Tapi sebenarnya, manusia memang dalam term "nak mati"

Past Tense...
Tahun lepas dan tahun sebelumnya, boleh aku lupa nak guna call percuma tu. Sedar-sedar bila dan habis seminggu degan sia-sia. Yalah, aku nak call siapa. Adik-adik aku dan mak aku. Itupun sweet talk, makan apa, apa khabar, buat apa...then akan jadi hmmm and hmmm and hmmm. Sebab dan tahu nak cakap apa sebenarnya. Ngeh...ngeh..ngehh..

No comments:

Post a Comment