Tuesday 25 February 2014

Cerita Aku : TAKUT LELAKI


Aku tak tahu aku normal atau sebenarnya tak normal. Jenis manusia yang aku paling takut dekat dunia ini adalah lelaki. Lelaki yang menghampiri aku samada dengan niat atau tak. Bukan kata aku ni cinta pada kaum sejenis atau apa yang sewaktu dengannya.

Sebab aku takut?
Entah, aku rasa lelaki semua ada niat tersembunyi yang aku tak tahu. Aku rasa dalam kepala otak diorang ni ada sesuatu yang aku rasa macam aku tak boleh nak huraikan apa dia! Aku boleh je kawan bila hati aku kata "dia ni tak ada niat ni". Tapi bila hati aku cakap dia ada sesuatu, terus aku menjarakkan diri.

So,
Bila aku tahu ada lelaki jenis ini, aku akan mula bersikap dingin, layan tak layan je gaya. Mau aku tak fobia dengan lelaki. Semasa aku kecil, aku ada abah yang garangnya mengalahkan singa. So aku tak nak jumpa jodoh yang mengalahkan singa tu. Dan masa aku kecil dulu juga, aku kena buli dengan lelaki juga. So, aku tak suka pada lelaki yang gayanya nampak macam mengganas orangnya. Aku mahu lelaki yang cool bila dia tengah marah. Kaki tangan tak cepat naik. Maksud aku tak naik kat atas tubuh aku pun (ada undang-undang kat dunia ni woii sekarang, berani dia buat), tapi lepaskan marah dia dengan baling barang-barang yang tak sepatutnya.

So, aku akan jadi takut pada lelaki yang macam tu. Aku cuba menjauhkan diri aku. Dan bila ada orang kenenkan tu, itu yang buat aku nyampah tu. Tambah-tambah kenenkan dengan orang yang dah kahwin, aduhai gila apa dorang ni. Jadi doa baru tahu. Mulalah nak maki nak ngutuk belakang. Tak habis-habis nak makan daging mentah je kerja dorang ni. Aisshhhh.....

Tau tak lelaki yang baik macam mana? Yang buat perempuan rasa macam nak cair je...
Lelaki yang romantik, bukan yang pada couple tu ya, sebab aku jenis "Say Tak Nak to Couple" ok. Yang romantik ada mak dan adik-adik atau kakak perempuan dia. So, insyaAllah dia akan jadi seorang yang romantik pada kita. Ada lagi ke kat dunia ni? Adik aku yang lelaki tu pun tak romantik dah sekarang sejak dah habis sekolah ni.

Lagi, yang tak merokok. Herm...aku boleh kata semua 10 orang lelaki yang aku kenal, hanya seorang saja yang suci bersih tanpa asap rokok. Adik aku yang lelaki tu pun dah mula nak bergiat dengan rokok. Sebab pengaruh kawan-kawan lah punya pasal ni. Walaupun kami bagi nasihat macam-macam dah dekat dia. Bagi aku, lelaki yang tak merokok ni adalah lelaki yang berjaya. Tau kenapa berjaya? Sebab dia tak mudah kena pengaruh. Leadership dia tinggi. (Tapi sebenarnya susah juga kalau ada suami macam ni, sebab dia tak nak mengalah dan pasti ego beliau sangatlah melampau).

Dan yang paling utama, ada agama dalam diri dia. Ini tunjangnya. Dan semua penyataan di atas akan menjadi, fuhhh, perfect dowh.  Aku sanggup membujang sehingga memegang status andartu kalau aku tak jumpa Mr.Right. Sebab, aku jenis tak sanggup menerima kesan dengan sikap terburu-buru. InsyaAllah, Allah mesti nampak  niat aku walaupun aku tak kahwin. Nabi pun takkan marah aku dan taknak aku sebagai umat kalau aku nak berimpian memiliki suami hampir-hampir iras seperti beliau.

Okey you all,
~SAY TAK NAK TO COUPLE~

No comments:

Post a Comment